Gespreid kopen

Stel hier uw vragen over TA-script, of help anderen met het oplossen van hun probleem
Plaats reactie
Bakstenen

Gespreid kopen

Bericht door Bakstenen »

Erik,
misschien is de indicator er al wel, maar ik ben bezig een portefeuille op te bouwen met aandelen Shell, nu doe ik dat door puts te schrijven, maar nu wil ik kijken wat er gebeurd als ik b.v elke maand x aandelen koop, is die te maken? of bestaat die al.
En uiteraard komen er vragen om de hoek kijken, zoals, je kan alleen maar hele aandelen kopen, en 100 euro vandaag is een andere als in 1998, dividend enz, maar Shell heeft eigenlijk een bandbreedte van 16-31 euro
Dus graag dat je zelf kan invullen x aandelen, en het dividend maakt de aankoop kostten ruimschoots goed
Eric

Re: Gespreid kopen

Bericht door Eric »

Wat zou je precies willen zien? Of wil je gewoon een indicator die alleen een aankoopsignaal geeft op de eerste dag van de maand?

Ik snap niet helemaal wat je voor ogen hebt als je het hebt over "kijken wat er gebeurt", want het lijkt mij nogal voor de hand liggen wat er gebeurt, je accumuleert steeds meer aandelen tegen een gemiddelde prijs.

---
Eric
Bakstenen

Bericht door Bakstenen »

Hallo Eric,
zoals jij precies formuleerde,
je accumuleert steeds meer aandelen tegen een gemiddelde prijs.
Ik koop dus de 1e v d maand x aandelen steeds, maar geen aankoop signaal, maar ook daadwerkelijk koopt.
Voorbeeld,
koop 4 aandelen de 1e v d maand, dan krijg ik zo'n staatje
4 januari 4 x 14,80 =59,20
1 februari 4 15,24 = 60,96
1 maart 4 17,25 = 69
1 april 4 x 16,81 = 67,24
3 mei 4 x 15,87 = 63,48
totaal 20 aandelen a 15,99 gemiddelde aankoop prijs
Eric

Bericht door Eric »

Ok, maar wat zou je dan precies willen zien in de indicator?

Ik kan wel een suggestie doen hoor, je zou bijvoorbeeld het gemiddelde van de eerste koersdag van de afgelopen x maanden kunnen laten zien. Waarbij je x kunt instellen. Maar dit kun je in feite al doen door een maandgrafiek te pakken en daarin een gewone MA te plaatsen over x maanden.

Hoeveel aandelen je dan hebt gekocht is verder niet zo boeiend lijkt me en anders op een bierviltje wel uit te rekenen.

---
Eric
Bakstenen

Bericht door Bakstenen »

Indicator is eigenlijk niet het juiste woord, maar je heb gelijk, ik kan de koersen in koersverslag op maand zetten, en dan in een exelbestand, ik ga daar mee stoeien
Plaats reactie