Hi Lo zones met specifiek filter

Stel hier uw vragen over TA-script, of help anderen met het oplossen van hun probleem
Plaats reactie
Phil

Hi Lo zones met specifiek filter

Bericht door Phil »

Hallo allemaal,

Ik kwam een TA-script tegen van Nico Bakker aangepast door iemand van deze site.
viewtopic.php?f=2&t=1096&p=6555&hilit=n ... r+PH#p7479

Ik heb een vraag of iemand mij op weg kan helpen om dit script iets om te bakken naar het volgende.
Bovenstaande script bepaald een High/Low. Wat ik graag zou willen is dat dit script ipv de dashlijntjes een zone tekent maar
dan niet zomaar een zone maar enkel als het voldoet aan een parameter ratio oid.
Dus, zie bijlage, de zone komt vanaf de high welke het hoogste punt is en de low van deze candle is het laagste punt (in dit geval). Op dit moment
weten we de range van de High-close van de zone. Vervolgens daalt prijs en als ik nu de nieuwe parameter ´ratio´ op 2.5 zou zetten zou je deze zone kunnen tekenen. Ik heb getracht dit aan te passen maar kom in de knoei met hoe verder nadat ik de zone heb getekend.
Kan iemand mij hiermee helpen? Op deze manier kan ik namelijk veel sneller mijn analyses maken voor eventueel in te nemen posities.
Het zou helemaal geweldig zijn als ik deze indicator op een ander frame zou kunnen projecteren, dus bijvoorbeeld de Week zones op een D1 chart projecteren...

Alvast enorm bedankt!
Bijlagen
arcelor mittal voorbeeld script.png
Phil
Plaats reactie