Excell menugestructureerd progr + Inquiry + powerpivot

Stel hier uw vragen over TA-script, of help anderen met het oplossen van hun probleem
Plaats reactie
bjorn

Excell menugestructureerd progr + Inquiry + powerpivot

Bericht door bjorn »

Beste collega's

Casus:
Ik heb in excell ( 100 MB en 150 tabbladen ) een beleggingsmodel ontwikkeld die wordt gevoed middels combinatie externe gegevens op internet (openbaar ) , software ( WallStreet ) en externe gegevens op vaags abonnement ( bijv Alex )
Deze worden nu "handmatig " via knippen en plakken in excel gekopieerd.

Na bestudering literatuur en internet begreep ik dat ik dit proces middels Powerpivot volledig kan automatiseren.

Voorts loopt excell 2013 volledig vast ( ps heb foutmelding screen saver) na gebruik inquiry functie. Tevens duurt het circa 5 minuten voordat inquiry functie de grafische verbanden weergeeft.

Tevens loop ik bij gebruik office365 dat bestanden maximaal 10 MB Mogen zijn en dat macro's in office365 niet werken. Hoe dit op te lossen zodat ik toch in iCloud kan werken ?

Vraag ;
1. Gaarne verneem ik van u of mij behulpzaam kunt zijn met Powerpivot en inquiry en office 365,?
2. Wie na vraag 1 mij behulpzaam zijn met omzetten huidige beleggingsmodel in excell naar menugestructureerd model in excel zoals bijvoorbeeld valueplan van Talanton http://www.valueplan.nl/site/valueplan
<image.png>

Met vriendelijke groet
Bjorn
Plaats reactie