Werken met Wall Street door TA deviant
-
Ta Deviant
Re: Werken met Wall Street door TA deviant
thx geweldig!
-
Ta Deviant
Openings gap’s = Euforie of Paniek
Euforie hoeft niet aan je neus voorbij te gaan
Tomtom gisteren 26 % hoogste punt, begon 7 % al gauw op 14%........kan je daar nog instappen ondanks dat de RSI op 79 staat…………..zou ik dat wel doen?
Natuurlijk…….want/maar je weet nooit waar het eindigt… met Wallstreet is het mogelijk
De zaak van een afstand bekijken; rechtermuis klik intraday 1 min grafiek en je legt een “trendlijn” onder de grafiek en gaat jou inleg bewaken ( eigenschappen trendlijn ; alle signalen bewaken)
+ ONDERHOUD/ voorkeuren/ limietbewaking
En zodra de grafiek door de lijn breekt kan je besluiten eruit te gaan. Dan heb je toch 10% te pakken.
Daarna op 20 er weer in en 25 % procent er weer uit = 5%
Door rustig en beheerst beleggen 15% gepakt
Euforie hoeft niet aan je neus voorbij te gaan
Tomtom gisteren 26 % hoogste punt, begon 7 % al gauw op 14%........kan je daar nog instappen ondanks dat de RSI op 79 staat…………..zou ik dat wel doen?
Natuurlijk…….want/maar je weet nooit waar het eindigt… met Wallstreet is het mogelijk
De zaak van een afstand bekijken; rechtermuis klik intraday 1 min grafiek en je legt een “trendlijn” onder de grafiek en gaat jou inleg bewaken ( eigenschappen trendlijn ; alle signalen bewaken)
+ ONDERHOUD/ voorkeuren/ limietbewaking
En zodra de grafiek door de lijn breekt kan je besluiten eruit te gaan. Dan heb je toch 10% te pakken.
Daarna op 20 er weer in en 25 % procent er weer uit = 5%
Door rustig en beheerst beleggen 15% gepakt
-
Ta Deviant
Wat is een bevestiging van het uitstap moment;
de RSI breekt door de 50 lijn
de RSI breekt door de 50 lijn
je kan met een RSI op 20/25 niet zeggen dat de koers dan lager staat, zie voorbeeld, 1 minuut grafiek, Tom tom rond 11.00 uur op RSI 20/25 koers is rond 4.88, bij RSI 50 staat de koers op 4.80
-
Ta Deviant
Helaas lijkt jou grafiek totaal niet op de mijne.
want ik had graag laten zien.
ik krijg hem helaas niet gekopieerd. Niet via bewerken kopieren / niet via shift/windows toets/s
Als iemand even kan zeggen hoe wel te kopieren en plakken
ik krijg hem helaas niet gekopieerd. Niet via bewerken kopieren / niet via shift/windows toets/s
-
Ta Deviant
het voordeel van dagelijks een verslag maken is dat ik mijn info terug kan halen.
Volgens mijn dagverloop van TomTom en mijn 1 min grafiek klopt wat ik zeg.
Volgens mijn dagverloop van TomTom en mijn 1 min grafiek klopt wat ik zeg.
-
Ta Deviant
Zelfkritiek is mijn middel om mijn prestaties te verbeteren
Plaatjes opnemen in een berichtTa Deviant schreef: do apr 17, 2025 12:08 pm Helaas lijkt jou grafiek totaal niet op de mijne.
-------------------------------------
Vaak zegt een plaatje meer dan duizend regels code... en met deze forumsoftware is het opnemen van een grafiekafbeelding (of een andere bijlage) in het bericht een kleinigheid. Het werkt zo:
1. Sla de grafiek op als plaatje (gif) op harde schijf (vanuit Wall Street b.v. via Fonds | Opslaan als afbeelding)
2. Druk zonodig op de knop "Volledige bewerker & voorbeeld" onder het reactievenster
3. Klik op het tabblad Bijlagen, druk op Bestanden toevoegen, gebruik de Bladeren knop om het bestand te kiezen en klik daarna op Bestand toevoegen.
-
Ta Deviant
Trendlijn neerleggen zodra je "twee punten" hebt,
later de lijn eventueel iets bijsturen; zodat de koers netjes de trendlijn loopt
Trendlijn gebruiken onder de grafiek om de koersontwikkeling te kunnen volgen
Zodra de koers door de lijn breekt; een uitstap moment
geeft een makkelijker beeld dan de RSI als graadmeter te gebruiken omdat de RSI daalt terwijl de koers stijgt
Price Action;
later de lijn eventueel iets bijsturen; zodat de koers netjes de trendlijn loopt
Trendlijn gebruiken onder de grafiek om de koersontwikkeling te kunnen volgen
Zodra de koers door de lijn breekt; een uitstap moment
geeft een makkelijker beeld dan de RSI als graadmeter te gebruiken omdat de RSI daalt terwijl de koers stijgt
Price Action;
- Bijlagen
-
- tomtom.GIF (5.37 KiB) 6557 keer bekeken
-
Ta Deviant
Ook Aventium zo kunnen volgen
De RSI waarde staat in het begin net boven 50 dus er is ruimte om te stijgen en dus ruimte om in te stappen
Zolang het aandeel boven de trendlijn loopt, hoef je er nog niet uit
In de regel volgt het aandeel de trendlijn, zakt hij er door heen stap je uit
vanaf het instap punt kan je +/- 8% winst pakken
De RSI waarde staat in het begin net boven 50 dus er is ruimte om te stijgen en dus ruimte om in te stappen
Zolang het aandeel boven de trendlijn loopt, hoef je er nog niet uit
In de regel volgt het aandeel de trendlijn, zakt hij er door heen stap je uit
vanaf het instap punt kan je +/- 8% winst pakken
- Bijlagen
-
- Aventium dagverloop2.GIF (3.78 KiB) 6554 keer bekeken
-
- Aventium dagverloop1.GIF (3.77 KiB) 6554 keer bekeken
-
- avantium.GIF (5.91 KiB) 6554 keer bekeken
-
Ta Deviant
extra aanwijzing om het aandeel te laten stijgen/in te stappen ; de P steunlijn
De RSI is een hulpmiddel, je kan niet aan of verkopen op basis van de RSITa Deviant schreef: za mei 03, 2025 12:32 pm extra aanwijzing om het aandeel te laten stijgen/in te stappen ; de P steunlijn
-
Ta Deviant
Morgen,
daar zit hem het verschil; gebruik je Wallstreet om mooie plaatjes te maken of om kansen te pakken met beleggen, dat mag......... maar dit is een belegging-programma ................en hoe doe je dat kansen pakken? Dat is een leerproces
Een ander doet dat weer wat anders; laat zien ............daar word je als gebruiker rijker van; (Hoe plak je er een grafiek bij; thx Eric))
Een forum is om samen zaken aangaande Wallstreet te delen; niets moet maar het kan............
The early bird cashes the worm
daar zit hem het verschil; gebruik je Wallstreet om mooie plaatjes te maken of om kansen te pakken met beleggen, dat mag......... maar dit is een belegging-programma ................en hoe doe je dat kansen pakken? Dat is een leerproces
Een ander doet dat weer wat anders; laat zien ............daar word je als gebruiker rijker van; (Hoe plak je er een grafiek bij; thx Eric))
Een forum is om samen zaken aangaande Wallstreet te delen; niets moet maar het kan............
The early bird cashes the worm
-
Ta Deviant
De P steun lijn is een weerstand aan de onderkant en heeft niets met RSI te maken.
Je brengt weerstand en steunlijnen aan..........om een omkeermoment te markeren; omkeerpunten is een triggers voor instappen/uitstappen. want daar is weerstand
TA reporter / onderhoud / steun/weerstand; kies je een koersmonitor bijv AMX en dan krijg je een lijst met de steun en weerstanden van een aandeel let op x
een lijn in je grafiek; rechter muisklik/ steun/weerstand; vink piek of concentratie niveaus aan
Je brengt weerstand en steunlijnen aan..........om een omkeermoment te markeren; omkeerpunten is een triggers voor instappen/uitstappen. want daar is weerstand
TA reporter / onderhoud / steun/weerstand; kies je een koersmonitor bijv AMX en dan krijg je een lijst met de steun en weerstanden van een aandeel let op x
een lijn in je grafiek; rechter muisklik/ steun/weerstand; vink piek of concentratie niveaus aan
-
Ta Deviant
Ta Deviant schreef: za mei 03, 2025 12:32 pm
"De RSI is een hulpmiddel, je kan niet aan of verkopen op basis van de RSI"
Ook daar kijk ik anders tegen aan.
Hoewel het aandeel al vroeg op 2%+ staat, is de stand van de RSI net boven de 50 dat wil zeggen dat er alle ruimte naar boven is voor het OVERBOUGHT is (vanaf 70).
Hoewel dat niet bedoeld was met mijn beroep op de p-steun lijn. Geeft de stand van de RSI mij zeker aanwijzingen om in te stappen.
Zou de RSI op 70 of hoger staan dan is het aandeel al OVERBOUGHT ....te duur en dat is het niet
goed punt om even aan te halen
"De RSI is een hulpmiddel, je kan niet aan of verkopen op basis van de RSI"
Ook daar kijk ik anders tegen aan.
Hoewel het aandeel al vroeg op 2%+ staat, is de stand van de RSI net boven de 50 dat wil zeggen dat er alle ruimte naar boven is voor het OVERBOUGHT is (vanaf 70).
Hoewel dat niet bedoeld was met mijn beroep op de p-steun lijn. Geeft de stand van de RSI mij zeker aanwijzingen om in te stappen.
Zou de RSI op 70 of hoger staan dan is het aandeel al OVERBOUGHT ....te duur en dat is het niet
goed punt om even aan te halen