Trade Indicator voor de dag

Stel hier uw vragen over TA-script, of help anderen met het oplossen van hun probleem
jacko

Re: Trade Indicator voor de dag

Bericht door jacko »

c899 instap 897 net andersom sorry
jacko

Bericht door jacko »

Ta Deviant schreef: di jan 28, 2025 10:34 am "Trade indicator voor de dag" je maakt zeker een grapje zou een day-trader zeggen
Mijn advies koop eens een paar boeken over day-traden en volg hun adviezen en kijk of het werkt.
kennis is macht
dtrio en short met a 28 put 904 in 2,4o
Bijlagen
dtrio.PNG
jacko

Bericht door jacko »

Ta Deviant schreef: di jan 28, 2025 10:34 am "Trade indicator voor de dag" je maakt zeker een grapje zou een day-trader zeggen
Mijn advies koop eens een paar boeken over day-traden en volg hun adviezen en kijk of het werkt.
kennis is macht
simpel
Bijlagen
dtrio 2.PNG
Ta Deviant

Bericht door Ta Deviant »

Heb je ook nog een toelichting?
Ta Deviant

Kennis is inderdaad macht..........ik ben helaas niet de hoogte van opties en heb de vraag nog eens terug gelezen, maar een dergelijke indicator heb ik niet bij mijn indicators in wallstreet pro terug kunnen vinden en kan in deze geen oordeel over de materie vellen, maar vanuit aandelen bijvoorbeeld hou ik de materie het liefst zo simpel mogelijk, met dergelijke technische configuraties werken heeft niet mijn voorkeur als jij dat wel kunt heeft mijn respect.
jacko

Bericht door jacko »

jacko schreef: di jan 28, 2025 1:13 pm
kennis is macht
tuurlijk vandaag aex long
c899 in 3,00
c897 in 1,9
c902 x 10 in 0,56
spx dag opties 600 per dag minimaal, de zittenblivers op whatsapp hadden duizenden meer excel is veilige uitstap voor members die in 5 min winst willen hebben,
geen boek nodig, haha
hoe heet dat boek :):)
Bijlagen
spx.jpg
Ta Deviant

:lol: die creativiteit wil ik aan u overlaten
Eric

Bericht door Eric »

Graag in deze "vraag en antwoord" sectie alleen bijdragen die de vraagsteller op weg zouden kunnen helpen.

---
Eric
Ta Deviant

Helemaal mee eens; want dan gaan een aantal mensen automatisch naar GOOGLE o.i.d. en dan type je in; boeken day-trading en wat krijg je dan? Een hele hoop boeken over day-trading en wat staat er bij de meeste boeken; (reviews)

Die reviews geven je dan een indruk of het boek de moeite waard is en aansluit bij jou kennisbehoefte. Ben je gewend reviews te lezen dan je kaf van het koren scheiden en een boek kiezen waarmee je wilt beginnen.
ik heb er ook verschillende; DE KEUZE IS REUZE

of bij boek staat inkijk exemplaar ( sterk puntje van onder andere Bol0en dan kan je nog meer én detail kijken of het wat voor je is

Verder kom je teksten als; De belgische belegger; Top 5 boeken om te beginnen met daytraden
Misschien nog beter...?

ik ben al mijn hele leven gewend zo dingen handen voeten te geven omdat je weet dat je met één boek noemen je al gelijk de keuze hebt bepaald daarom noem de bron van het grote geheel.

misschien een extra toevoeging Youtube is ook een zeer handige bron van informatie; type day-trading . Mijn Win10 HP pc's draaien op Win11. Voor een kapotte wasmachine bel ik geen monteur.
Auto problemen kijk eerst of ik het zelf kan oplossen. Hoe weet je dat allemaal pap? interesse in de materie en geen "geest beperkende" middelen gebruiken" op tijd slapen en gezond weer op, dan heb je geen problemen, maar altijd oplossingen.

waarvan acte
Ta Deviant

"Graag in deze "vraag en antwoord" sectie alleen bijdragen die de vraagsteller op weg zouden kunnen helpen. Eric"

Ik zei al ; day-trading in google intypen; INVESTEREN om resultaten te behalen is ook boeken kopen, kijken hoe anderen het doen, rond struinen in youtube, cursus volgen? enz er is nl niet 1 manier, het moet je bij passen enz KENNIS moet groeien; daarom haal het maximum uit Wallstreet Pro; kost tijd= investeren in traden

ik vind het verhaal van Janus over de RSI en de rest; meer aansluiten bij mijn manier van werken en kennisrichting; Opties, hoewel ik in het verleden ook opties op AEX gedaan heb, minder omdat ik het minder kan volgen/ spreekt me minder aan; misschien het verschil tussen "A" pakketje en een "B" pakketje.

Maar goed; U vraagt en mij draaien......

"Hoe word ik een trader " price action strategie Marco Karel

Overal haal je wat uit...

Die schilderijen vol met indicatoren, tekens, bochten en lijnen zeggen mij minder; ben ik tegen indicatoren NEE; RSI is een prachtige indicator en voor mij genoeg; het gaat erom bereik je doel met Wallstreet Pro
van mij mogen die stomme smillies wel weg uit het forum; schept verwarring; :D :lol: :mrgreen: wat bedoeld "ie precies?

Ta Deviant gr Dirk "gr: erbij vind ik warmer, dan zonder, typisch "A" hoewel........ of zoiets en zo gaat het day-traden ook; ieder zijn voorkeur
TIP
win 11 op een win 10 pc; voor hen die het liefst met een win Pc werken met grote beeldschermen ;
VOOR DE ZEKERHEID; EIGEN RISICO; HIER HET VERHAAL (van microsoft/HP)
HTTPS: //www.youtube.com/watch?v=ongWN6yD2ws
Bakstenen

Bericht door Bakstenen »

Ta Deviant, vele wegen lijden naar Rome, ik heb meerdere cursussen gevolgd alleen om te kijken hoe anderen het doen, iedereen heeft zijn eigen stijl, wat mij wel is bijgebleven van een schrijver(verkoper) van opties is dat de keren dat je geld verliest is op het verkopen van call opties, de markt gaat meestal omhoog.
De indicatoren die jacko gebruikt ken ik niet zien in WS helaas.
Dan is er ook nog de vraag hoeveel tijd wil je eraan besteden? deze site https://www.beleggenmetplezier.nl/ doet niet zoveel trades, en heeft een goed track record, ben zelf ook lid, doe niet alles mee.
Er is er maar een die ik ook volg met daytraden dat is https://www.youtube.com/@TraderTom, die doet maar hooguit 30 minuten de opening traden van Europa en Amerika, en gaat dan leuke dingen doen, je kan hem live volgen, en wat Hollanders leuk vinden, het is gratis.
Zelf heb ik met dank aan Eric een robot kunnen maken maar die staat al sinds november uit, sinds Trump aan de macht is is er niets meer zoals het moet zijn.
Succes
Ta Deviant

Beste Bakstenen,

ik val niemand aan/ zet me er niet tegen af iemand of opties of indicatoren; De vraag is hier gestart met weet iemand een Trade Indicator voor de dag. ik noemde de RSI, Janus haakte daar op in. De vraagsteller zei ik ga het proberen.

Ga je je verdiepen in Day-traden (indicator van de dag) dan kom je langs vele wegen.

En dat bedoel ik met lees eens wat boeken/youtube enz over day-traden; geen aanval maar er is zoveel moois; laat je mentale boor/interesse iets leuks aan te boren; de keuze is reuze. Ik word daar enthousiast van.
Het doel is kennis delen. En weet je Wallstreet heeft zo verschrikkelijk veel mogelijkheden om te benutten.

Laatst is de oudste beleggingsclub van Nederland opgegeven HBU (artikel in de Telegraaf) mijn vrouw was daar lid van, dus ik heb dat van dichtbij meegemaakt Bijna allemaal hoog bejaarden. Wilde niet verjongen, alleen maar opheffen. Ik snap het wel voor die mensen. Had niet gehoeven dat opheffen. De tijd schreit voort. ok.

Verder hoeft niemand iets of wat anders. ieder zijn ding. Maar zo'n forum heeft ook als doel kennis te delen over wallstreet en toepassingen, niet perse mijn kennis, want ik blijf altijd in ontwikkeling zelf en door anderen er kan altijd weer een inzicht bij.

Kennis evalueert, die van mij dus ook. ik ga nu heel anders om met Wallstreet dan 25 jaar geleden, ik heb ook menig vraag voorgelegd aan Eric en Louis; doel is lekker enthousiast bezig zijn met Wallstreet

En naast indicatoren heb je ook Price action, ook toepasbaar met Wallstreet, maar nog maals niemand moet wat.

gr
TA Deviant Dirk
Bakstenen

Bericht door Bakstenen »

Dirk, ik zeg niet dat je iemand aanvalt, of dat iemand wat moet doen.
Denk dat ik al meer als 40 jaar WS gebruik, en soms denk ik , oh kan dat ook zo.
En de meeste clubs of forums sterven een langzame dood helaas.
Maar ook ik zoek nog steeds de heilige graal :lol:
Ta Deviant

Beste Bakstenen,
De heilige graal is een inschattingsfout van de markt, een typering waar je niets aan hebt.

Het gaat om een meer dynamische benadering. Je moet weten hoe de markt werkt en daar naar reageren.

Ik lees bij ieder boek de review, bij andere artikelen ook trouwens. Een stukje van een review.
(vertaling)
a beginners guide
How to Daytrade for a Living Andrew Aziz IK HERKEN HET WEL, wat ie bedoelt
review
Daghandel is geen gokken of een hobby. u moet de handel heel, heel serieus benaderen. o.a.
. abcd patroon
. bull flag momentum
. top omkering
. handel in bodemomkering
. steun en weerstand

(Wallstreet pro alle ins en outs kennen en wat je er mee kunt)

WEET IK ALLES; NEE, EEN GELEERDE ZEI EENS HOE MEER JE WEET, DES BETER JE BESEFT HOE WEINIG JE WEET.........

ergo je moet weten waar je het over hebt. STUDEREN! UIT PROBEREN, FIT ZIJN (HE, BAH)

de HBU was beter in beter in gezellig uit eten organiseren dan beleggen.................(hobby he) maar de mensen waren ook hoog bejaard.

"Het is geen online pokerspel". Om succesvol te zijn in daghandel heb je de juiste tools nodig en moet je gemotiveerd zijn, hard werken en DOORZETTEN leren van je fouten." daarom verslagen maken, kan je terug kijken

ook de specifieke handel snappen; wat doen die bedrijven, ASML bijvoorbeeld komst chinese AI
en die bewegingen in de markt kunnen vertalen naar je grafiek

Amerikaanse verkiezingen en de koers van de bitcoin; in de grafiek ; divergentie was twijfel ipv omkering......moet je op berekend zijn (ach een hobby mag geld kosten toch, bij loosers wel ja)

iedereen roept Max Verstappen; logisch die heeft talent; weet je wat hij er voor gedaan heeft vanaf zijn geboorte. Auto rijden kon jij toch ook niet na 1 les; autorijden leer je pas echt als je veel rijdt nadat je in autorijlessen eerst de basis onder controle krijgt; en als je dan 40 jaar hetzelfde doet, word je zondags rijder EN ZO IS HET MET BELEGGEN OOK........... de hele dag achter je scherm zitten en steeds het zelfde doen, wat niets oplevert; hoe doen die mensen het die wel succes hebben; lees de boeken bijvoorbeeld; kijk of wallstreet goed staat ingesteld.......dat moet allemaal leren en serieus mee omgaan........iedereen maakt fouten, als je er maar van leert...........

ieder zo zijn ding; de goeie staan aan de kant van de winst en verliezers noemen het een hobby
denk ik dan maar; met wallstreet heb je goud in handen; je moet het wel leren gebruiken

gr
TA Deviant Dirk
Ta Deviant

Creatief met instellingen in Wallstreet

Zelf wijzigen om te zien wat er gebeurt.....................

Rsi 14 wordt RSI 45 omdat de RSI dan lijkt op de koers van de grafiek ( je krijgt bevestiging)
de Intraday 1 minuut grafiek met Zoom op 2 dagen (opslaan bij fonds) dwz de RSI 45 laat het omslagpunt zien (van dalen naar stijgen) over 2 dagen

Dan kon je op vrijdag al zien dat de RSI 45 de koerstrend voorspelde dwz in een dalende trend zit
Dus onverwacht kon de daling van vandaag niet zijn.

De beurs stort in dwz Overzicht Koersmonitor Rode getallen
Overzicht; Top 100 stijgers/dalers ; eigenschappen wijzig data; begin datum en einddatum op de dag van vandaag. (opslaan als standaard)

De Top 100 Stijgers/Dalers periode deze dag (slot-Open)laten direct zien welke aandelen interessant zijn vanaf het moment van de daling (automatisch verversen na 5 seconden)
in het groen die zijn na de dalen beginnen met stijgen

Ziet zo'n dalende dag er ineens heel anders uit

Zit gewoon in Wallstreet...............

gr
Ta Deviant Dirk
Plaats reactie