Ik ben opzoek naar een indicator / script die het traden wat makkelijker maakt. Ik heb nu een indicator (DaynamicTRIO) die pijltje geeft omhoog en omlaag voor de koers richting. Maar deze veranderd echt continu, dus niet duidelijk waar heen.
Ik ben eigenlijk opzoek naar een script / indicator, als je bijvoorbeeld na de open om half 4 een prijs target krijgt voor die hele dag. Als Voorbeeld:
Half 4:
TREND DOWN, TARGET 4011,25
en dan rond 9 uur savonds dat hij daadwerkelijk die kant is opgegaan.
Ik weet niet of ik nu wat doms vraag? Ik hoor graag jullie reactie tegemoet.
Goede vraag van een collega Wallstreet gebruiker. Een vraag die menig gebruiker bezig houdt lijkt mij en daarom antwoord ik wat mij bezig houdt.
Ik heb de Praktijkgids indicatoren van Rombout H. Kerstens met op bladzijde 108 en 109 wat de beschreven indicatoren inhouden en wat je er mee kunt.
Bijvoorbeeld
Ik gebruik de RSI en heb de parameters naar mijn behoefte aangepast ( geen 14, maar een andere waarde) omdat deze bruikbaar is in een tradingmarkt en divergenties laat zien en de RSI zo het beste de grafiek volgt. Divergenties zijn naar mijn idee een goede graadmeter over de emoties in de markt. Maar dan moet wel goed weten wat de divergenties op dat moment van de RSI in de markt betekenen; bijvoorbeeld twijfel of daadwerkelijk een andere richting aangeeft t.o.v. de koers. Divergenties hebben verschillende betekenissen.
Dus mijn voorkeur gaat uit naar de RSI.
De indicator kan je dus goed bij jouw “gevoel” van de markt laten passen op dat moment. Verder leert de praktijk dat niet alles in een voorkeur indicator te vatten is. Back testen is een advies uit het boek. Soms werkt het wel en andere keren wat minder zullen we maar zeggen . Wat jij ook lijkt uit te spreken. Er zijn beperkingen
TA Deviant
Ik wil even op twee dingen wijzen die ik in bovenstaande mis.
Als eerste is het belangrijk om altijd meerdere tijdframes in de analyse mee te nemen om te voorkomen dat je op korte tijd-termijn tegen de trend van de hogere tijd-termijn in handelt.
Verder vind ik dat je moet handelen met een indicator zoals deze in oorsprong is ontworpen. Het aanpassen van de indicator door middel van de variabelen moet met mate gebeuren omdat je anders al snel met curve-fitting bezig bent. Een ander probleem bij het aanpassen van de variabelen is dat er de mogelijkheid ontstaat dat je handelt in zelf opgewekte ruis.
Over dit laatste heb ik een tien jaar geleden als eens een stukje neergezet wat nog te lezen is op dit forum onder de link: https://www.ta-script.com/forum/viewtop ... sing#p8525
De RSI is een veel gebruikte indicator, een momentum indicator, ik gebruik altijd de variant van Connie Brown, dus instelling 14 en met gemiddelden erin weergegeven. De divergenties zijn inderdaad erg goed bruikbaar.
Ik heb ooit een stukje omtrent de RSI geschreven, het is nog te lezen via de link: https://www.jstas.com/AEXoed/rsi.htm
Wat ook goed kan, is om dit te combineren met het Volume.
Je denkt dan direct aan de Money Flow Index (MFI)
Ik heb in het verleden een andere indicator geschreven die de dagelijkse beweging van het onderliggende fonds (Velocity) combineert met het Volume, de WCumVeloc.
Het stukje daaromtrent met de code is te lezen/vinden op dit forum onder de volgende link: https://www.ta-script.com/forum/viewtop ... sing#p8251
.
Beste Janus,
Goed te lezen dat Fibonacci, Elliott, de RSI en alles wat er mee te maken heeft onder meer Wallstreet gebruikers belangstelling geniet in de dagelijkse analyse. de basis naar mijn idee.
gr
Dirk
het simpel houden is mijn motto omdat je al snel bent afgeleid........wat gaat de koers doen? Achtergrond info de specifieke markt en seizoen
ik vind het wel zinvol zijn om je doelgroep een tijd in de gaten te houden (dagen achter je scherm zitten); kennis verzamelen; verslag maken van wat je bezighoudt; draagt bij aan herkenning vb H.J.Geels Beleggen met Technische Analyse
zoals Het Januari effect? Mei/september? enz enz Beleggen is een wetenschap en geen hobby.
Een verstand van zaken hebben (weten wat er gebeurt) bij een goed overzicht.
De grafiek; |Een helder beeld; ik gebruik de slotkoers i.v.m. patroon herkenning dat wordt lastiger bij candles
candles patronen is weer extra info waar ik te weinig mee kan. rood/groen is indicatie genoeg
dubbelklik secties; ik gebruik geen raster
ik gebruik; weerstand/steun; Grafiek; steun/weerstand geeft grenzen aan
het kan zinvol om over meerdere tijdvakken te kijken i.v.m. de patroonherkenning van de golf (zitten we daar)
mijn voorkeur is de intraday 1 minuut grafiek De indicator; Alleen de RSI geen andere indicator; overbought/oversold, 50 en divergenties zijn voor mij voldoende
Aanpassing van de parameter; geen 14 maar 45; dan loopt de rsi mooi mee met de grafiek
Daytraden is de zelfde dag erin en eruit...........vandaar de RSI
Mogelijk bedoel je hier "limieten" waarmee je een signaal krijgt als de limiet ( target?)doorbroken wordt?
Daarvoor is het handig als je je weg een beetje binnen Wallstreet Pro weet......
Je kunt bijvoorbeeld je indicator via Limieten "inregelen"
Ga naar Onderhoud / Limieten/ Toevoegen daar heb je Fondstype ; bijv AANDEEL OF index; kies AEX kies INDICATORWAARDE ....dan wijzig...dan toevoegen...dan de indicator ....dan koerstype maar ook de parameter boven en de filtervoorwaarde enz enz invullen vergeet je dat, dan het niet helemaal voldoen aan jouw behoefte....(maar je kan ook een andere optie kiezen dan indicatorwaarde)
Verder kan je bij Overzicht dan een lijst krijgen Limietdoorbraken( symbool belletje) met de door jouw ingestelde limietdoorbraken; dus eerst instellen bij Onderhoud daarna een lijst via Overzicht de lijst met ingestelde doorbroken limieten; let wel je moet alle opties goed invullen...........
succes
TA Deviant Dirk
KTrades schreef: ma jan 20, 2025 9:24 pm
Beste allemaal,
Ik ben opzoek naar een indicator / script die het traden wat makkelijker maakt. Ik heb nu een indicator (DaynamicTRIO) die pijltje geeft omhoog en omlaag voor de koers richting. Maar deze veranderd echt continu, dus niet duidelijk waar heen.
Ik ben eigenlijk opzoek naar een script / indicator, als je bijvoorbeeld na de open om half 4 een prijs target krijgt voor die hele dag. Als Voorbeeld:
Half 4:
ik wil je wel op weg helpen, wacht met instap tot er pijl komt in dtrio en als er 3-4 bolletjes staan, komt koers terug naar die bolletjes dan instap met kleine stop,
eerste indicatie krijg je als pijl blijft staan in de 5 en 10 minuut, als je ook nog een indicator hebt die trend lijnen trekt is het nog makkelijker, kijk het maat eens een dag aan, belangrijk de 5-10-15.
in de 1 is het te kort.
pijl komt en gaat dus beste is wachten 2 of meer bolletjes, zie afbeelding.
KTrades schreef: ma jan 20, 2025 9:24 pm
Beste allemaal,
Half 4:
ik wil je wel op weg helpen, wacht met instap tot er pijl komt in dtrio en als er 3-4 bolletjes staan, komt koers terug naar die bolletjes dan instap met kleine stop,
eerste indicatie krijg je als pijl blijft staan in de 5 en 10 minuut, als je ook nog een indicator hebt die trend lijnen trekt is het nog makkelijker, kijk het maat eens een dag aan, belangrijk de 5-10-15.
in de 1 is het te kort.
pijl komt en gaat dus beste is wachten 2 of meer bolletjes, zie afbeelding.
Ta Deviant schreef: ma jan 27, 2025 10:23 pm
Mogelijk bedoel je hier "limieten" waarmee je een signaal krijgt als de limiet ( target?)doorbroken wordt?
Daarvoor is het handig als je je weg een beetje binnen Wallstreet Pro weet......
Je kunt bijvoorbeeld je indicator via Limieten "inregelen"
Ga naar Onderhoud / Limieten/ Toevoegen daar heb je Fondstype ; bijv AANDEEL OF index; kies AEX kies INDICATORWAARDE ....dan wijzig...dan toevoegen...dan de indicator ....dan koerstype maar ook de parameter boven en de filtervoorwaarde enz enz invullen vergeet je dat, dan het niet helemaal voldoen aan jouw behoefte....(maar je kan ook een andere optie kiezen dan indicatorwaarde)
Verder kan je bij Overzicht dan een lijst krijgen Limietdoorbraken( symbool belletje) met de door jouw ingestelde limietdoorbraken; dus eerst instellen bij Onderhoud daarna een lijst via Overzicht de lijst met ingestelde doorbroken limieten; let wel je moet alle opties goed invullen...........
succes
TA Deviant Dirk
"Trade indicator voor de dag" je maakt zeker een grapje zou een day-trader zeggen
Mijn advies koop eens een paar boeken over day-traden en volg hun adviezen en kijk of het werkt.
kennis is macht
Ta Deviant schreef: di jan 28, 2025 10:34 am
"Trade indicator voor de dag" je maakt zeker een grapje zou een day-trader zeggen
Mijn advies koop eens een paar boeken over day-traden en volg hun adviezen en kijk of het werkt.
kennis is macht
tuurlijk vandaag aex long
c899 in 3,00
c897 in 1,9
c902 x 10 in 0,56
spx dag opties 600 per dag minimaal, de zittenblivers op whatsapp hadden duizenden meer excel is veilige uitstap voor members die in 5 min winst willen hebben,
geen boek nodig, haha