.
U mag ze weer downloaden vanaf de links:
.
De Volume AEX2.tas via de link:
http://www.jstas.com/Volume%20AEX2.tas
En de Volume AEX2 VWAP.tas via de link:
http://www.jstas.com/Volume%20AEX2%20VWAP.tas
.
U ziet, met slechts een 5000 indicator regels werkt alles weer naar behoren

Deze links werken weer tot en met de derde vrijdag van september van dit jaar.
.
Dit houd mij scherp, we moeten alles monitoren en zeker eventuele wijzigingen in de AEX index.
Omdat bij bijvoorbeeld Alex fondsen verdwijnen die niet meer in een index staan, is er een vorm van geheugen ingebouwd in deze indicatoren, zodat toch een compleet volume index kan worden weergegeven over de (in dit geval) laatste 18 jaar van de AEX.
.
Volume is ZO belangrijk, dat blijkt wel uit het onderstaande plaatje wat ik met bovengenoemde indicatoren heb gemaakt van de AEX.
Het is geen -gezocht- plaatje, het staat er gewoon.
Zo ook met de Gann squares en het MurreyMath frame, het is de laatste tijd op een fractie van een punt raak.
Ik zie het wel, ik zie het gebeuren, maar ik -begrijp- het niet, ik krijg niet de vinger achter -het waarom-; waarom stopt de koers -exact daar- ... dat is iets waar ik nog steeds naar -opzoek- ben.
Ik verwacht wel dat de koers daar stopt, maar het -waarom- dat intrigeert mij, zeker bij het MurreyMath frame, waar indicator en koers elkaar niet -zien-.
Intussen modderen we voort.
.
Ik verdwijn voorlopig weer, maar wilde u niet de bijgewerkte volume indicatoren onthouden voor de AEX.
.

.
Ziet u het hoge volume afgelopen vrijdag, met de doji (alle beleggers trappen op de rem en kijken even of ze linksaf, rechtsaf of rechtdoor moeten gaan).
Hoge volumes geven veelal een trendomkeer aan; of minimaal een bevestiging van de nieuw ingeslagen richting.
Daarom begrijp ik nog steeds niet dat -men- ons het volume van de AEX contracten onthoud ...een antwoord zou ik zien in het gegeven dat -men- zich -schaamt- voor het lage volume .. maar dat zal wel niet het antwoord zijn.
.
Vriendelijke groet,
Jan.