handelssysteem hans

Stel hier uw vragen over TA-script, of help anderen met het oplossen van hun probleem
Plaats reactie
constant

Re: handelssysteem hans

Bericht door constant » do feb 08, 2018 11:12 am

Ik weet niet hoe het Systeem Hans dat hier besproken wordt heeft gepresteerd tijdens de koersval van de afgelopen dagen. Maar zijn geavanceerde systeem Qantmania S&P500 (te traden op Iris.nl) verloor 91%
Zijn systeem Quantmania op de FDAX verloor 29,9% Gezien de hoge rendementen per jaar valt de laatste mee.

Constant

Bakstenen

Bericht door Bakstenen » do feb 08, 2018 11:38 pm

Als je blind een systeem volgt kan het soms slecht uitpakken,ik heb de indicator meelopen,en pak hiermee punten,maar ik volg deze niet blind,in een opgaande markt gaat dit goed en heb je niet zoveel dagen die lager sluiten,ik heb de eerste 2 gedaan alleen bij winst op de dag eruit,toen de Dax meerdere dagen bleef dalen dan volg ik het niet,en ik heb even gekeken voor je maar bij gewoon opvolgen staan er 3 trades,2 met elk 43 punten winst en 1 met 412 verlies

Janus
Contacteer:

Bericht door Janus » vr feb 09, 2018 1:05 am

Ik wil er niet al te veel woorden aan vuil maken, maar om iets te verdienen zul je zelf je werk moeten doen zoals Bakstenen al vermeld.
Ik ben de afgelopen 15 jaar door schade en schande wijzer geworden, en hoe mooi een systeem er ook uit ziet, het is net alsof van het moment dat je mee gaat doen -- alles ineens tegen je keert-.
Heel veel van wat je ziet is -opgepoetst-!
Zodra -men- even succes heeft met een bepaald systeem wordt dat moment onmiddelijk aangepakt om -betalers- te verwerven, abonnees dus.
Ik krijg dagelijks heel veel pulp binnen op mijn email.
Honderden tot duizenden procenten winst worden je voorgespiegeld, want dat maakt -men- ook, zeggen ze ...
Ik heb wel eens een mail retour gestuurd, hoe het toch mogelijk is dat wanneer -men- zulke rendementen maakt .. men toch loopt te bedelen om die paar tientjes van mij per maand !?!
Krijg je nooit antwoord op natuurlijk.
.
Ook wanneer je aanbiedt om een percentage te vergoeden zodra je hun beloofde winsten echt maakt, en zo niet dat ze jou betalen ... denk maar niet dat je ooit antwoord krijgt.
.
Je moet maar zo denken: zolang -men- nog op abonnee jacht is ...is de opbrengst voor hen per maand waarschijnlijk niet genoeg om rond te komen; en dan denk ik: dat is voor mij dan ook niet genoeg.
.
Verder, een systeem is vaak -aangepast- aan een bepaalde markt situatie, en zodra de -markt- wijzigt .. zet je dan maar schrap.
Zoals ik hierboven lees: -91% verlies-; wel dan denk ik ... er is iets goed mis.
.
Ik heb nog beroerdere situaties gezien, maar ik ga niets -naar beneden halen-.
.
Ik weet wel: ik volg mezelf en verder geen enkel systeem.
.
Ik ben, wanneer ik 's-avonds even tijd heb, bezig een systeempje te ontwikkelen die voor mij end-off-day goed werkt, en het systeem heeft wat rare trekjes (net als de baas ;) ), maar tot nu toe ben ik er zeer tevreden mee.
Ik probeer de rare trekjes er nog uit te halen, maarja, elk systeem is natuurlijk net zo gek als z'n ontwerper.
Ik voeg even een grafiekje bij, de pijl geeft het moment van koop (groen) of verkoop (rood) aan, en zodra de pijl verschijnt neem je de positie in op de opening van de candle erna, in dit geval dus de volgende dag.
Ik zit dus nog steeds short vanaf 564,80
.
Afbeelding
.
Het is een heel -basic- systeem, met resultaten waarvan ik hoogst verbaasd ben, en elke toevoeging of wijziging geeft alleen maar mindere resultaten op termijn, ofwel ik wacht met afsluiten van de omlaag gerichte positie tot de volgende groene pijl.
.
Om kort te gaan:
Doe je werk, ga net zolang te studie tot je iets hebt wat voor jou werkt, en handel daar op!
Vergeet de rest!
Succes,
Jan.
Vriendelijke groet,
JanS ;)

Bakstenen

Bericht door Bakstenen » vr feb 09, 2018 9:12 am

Janus,
elk systeem is goed als de markt een richting opgaat,maar hoe doet deze het in een zijwaartse markt,dat is meest de bietenbrug,
Je kan eenvoudig de MA 18 in je grafiek zetten,werkt goed behalve als er geen beweging is.

Circum
Contacteer:

Bericht door Circum » vr feb 09, 2018 11:20 am

constant schreef:
do feb 08, 2018 11:12 am
Ik weet niet hoe het Systeem Hans dat hier besproken wordt heeft gepresteerd tijdens de koersval van de afgelopen dagen. Maar zijn geavanceerde systeem Qantmania S&P500 (te traden op Iris.nl) verloor 91%
Zijn systeem Quantmania op de FDAX verloor 29,9% Gezien de hoge rendementen per jaar valt de laatste mee.

Constant
.
Het basissysteem krijgt in de $DAX een stevige afstraffing. Met max. 3 gestapelde posities staat het systeem dit jaar nu op een verlies van 1442.

De drawdown op het basissysteem in de DAX is bekend en daar is meermalen voor gewaarschuwd. Blijft overeind dat dit op LT een profitable systeem blijkt te zijn. Je moet alleen diepe zakken hebben.

Het verlies dat jij noemt op de SPX kan ik niet beoordelen. Op basis van mijn data noteert het basissysteem op de e-mini dit jaar een zeer bescheiden verlies van 4.5 indexpunten .... peanuts.
In mijn ogen kan dit mega-verlies dat jij noemt en hier klakkeloos wordt overgenomen dus niet van het basissysteem komen maar er is er maar 1 die daar klaarheid over kan geven.

En natuurlijk staan – zoals ook nu blijkt – de haviken direct klaar om vervolgens zelf te pretenderen megawinst te maken .... waarschijnlijk een account bij retro-active brokers ....
.

vincent

Bericht door vincent » vr feb 09, 2018 11:31 am

Janus schreef:
vr feb 09, 2018 1:05 am

Ik ben, wanneer ik 's-avonds even tijd heb, bezig een systeempje te ontwikkelen die voor mij end-off-day goed werkt, en het systeem heeft wat rare trekjes (net als de baas ;) ), maar tot nu toe ben ik er zeer tevreden mee.
Ik probeer de rare trekjes er nog uit te halen, maarja, elk systeem is natuurlijk net zo gek als z'n ontwerper.
Ik voeg even een grafiekje bij, de pijl geeft het moment van koop (groen) of verkoop (rood) aan, en zodra de pijl verschijnt neem je de positie in op de opening van de candle erna, in dit geval dus de volgende dag.
.
Afbeelding
.
Het is een heel -basic- systeem, met resultaten waarvan ik hoogst verbaasd ben, en elke toevoeging of wijziging geeft alleen maar mindere resultaten op termijn, ofwel ik wacht met afsluiten van de omlaag gerichte positie tot de volgende groene pijl.
.
TAC/DMI gef weer een fraai bodemsignaal af. Dat blijft een interessante indicator combinatie :)
Ik ben benieuwd naar jouw huidige stoeiwerk, die duidelijk niet te sterk op de TAC/DMI gebaseerd is, anders was de short denk ik gesloten.
Ik hoop van harte dat jij jouw nieuwe brouwsel, na het tot jouw tevredenheid gesudderd heeft, gedeeld wordt.
Gegroet, Vincent

Janus
Contacteer:

Bericht door Janus » vr feb 09, 2018 12:29 pm

Hoi Vincent, even ter aanvulling,
De TAC/DMI wil wel een bodem signaal afgeven, maar doet dat in bovenstaande figuur -net niet-.
ALLE zes de lijnen moeten een knik te zien geven, en de onderste rode lijn knikt niet maar gaat zijwaarts, kijk bijvoorbeeld naar begin Januari, daar knikken ze wel alle zes.
.
Vriendelijke groet,
JanS ;)

jacko

Bericht door jacko » ma feb 12, 2018 6:47 pm

jan,s ik heb je mailtje gestuurd, kan je vanavond eens kijken.
bedankt gr jack

Janus
Contacteer:

Bericht door Janus » ma feb 12, 2018 11:45 pm

Jack, als het goed gegaan is heb je nu een antwoord op je mail ontvangen.
.
Vriendelijke groet,
JanS ;)

vincent

Bericht door vincent » di feb 13, 2018 4:44 pm

Janus schreef:
vr feb 09, 2018 12:29 pm
Hoi Vincent, even ter aanvulling,
De TAC/DMI wil wel een bodem signaal afgeven, maar doet dat in bovenstaande figuur -net niet-.
ALLE zes de lijnen moeten een knik te zien geven, en de onderste rode lijn knikt niet maar gaat zijwaarts, kijk bijvoorbeeld naar begin Januari, daar knikken ze wel alle zes.
Dank voor de aanvulling.

jacko

Bericht door jacko » di feb 13, 2018 9:56 pm

Janus schreef:
ma feb 12, 2018 11:45 pm
Jack, als het goed gegaan is heb je nu een antwoord op je mail ontvangen.
.
dank je, ja inderdaad, laat maar weten hoe verder te gaan ok.

grietjes jack

vincent

Bericht door vincent » vr aug 09, 2019 10:02 am

Janus schreef:
vr feb 09, 2018 1:05 am

Ik weet wel: ik volg mezelf en verder geen enkel systeem.
.
.
Afbeelding
.
.
Om kort te gaan:
Doe je werk, ga net zolang te studie tot je iets hebt wat voor jou werkt, en handel daar op!
Vergeet de rest!
Succes,
Jan.
@ Janus, als ik zo vrij mag zijn.... :-) Het systeem waar jij in het plaatje met signaalpijlen naar verwijst lijkt knap interessant, is daarvan de toelichting/code op deze site terecht gekomen?

Janus
Contacteer:

Bericht door Janus » ma aug 12, 2019 1:50 am

't is alweer even terug Vincent, en ik heb er even over na lopen denken wat dat ook alweer was.
Het was echter op dat moment voor mij als simplist niet eenvoudig eenduidig te programmeren binnen ta-script.
Ik heb dat 'even' opzij gezet wat betreft het proberen te programmeren.
Weet je, we hebben een niet te evenaren computer bovenin ons koppie zitten.
Lui als we zijn (ik tenminste) willen we van alles 'automatiseren'.
Maar dat is voor mij ingewikkelder dan dat het lijkt.
Neem de TAC-DMI indicator, die onder andere als grondslag lag aan die signalen, wanneer je die bekijkt, dan voel je wel aan wanneer je de signalen daaruit wel of niet moet volgen, maar ik heb 'ontdekt' dat het programmeren van wanneer je dat wel of niet moet volgen, toch een tikkie ingewikkelder ligt dan dat mijn bovenkamer dat 'gewoon' doet.
En vooral in combinatie met andere indicatoren, dan doet mijn anderhalve hersencel dat slimmer en beter dan het ta-script wat ik tevoren kan toveren.
Dus, het is nog steeds halve-hersencel-werk (die andere hele cel heb ik nodig om te overleven) ik heb daarvoor nog geen script geplaatst.
Wie weet, komt er ooit een dag, dat bij mij het kaarsje gaat branden, en dat ik er een eenduidig scriptje voor kan neerzetten ...
Tot die tijd, gebruik je bovenkamertje ;)
Vriendelijke groet,
JanS ;)

Plaats reactie