limietbewaking/versturen van email

Stel hier uw vragen over TA-script, of help anderen met het oplossen van hun probleem
Plaats reactie
tesjoeva

limietbewaking/versturen van email

Bericht door tesjoeva » wo nov 14, 2018 9:44 pm

Hallo Eric,

Soms verschijnt er nét na sluitingstijd nog een signaal bijv in de Dow om 22.03 uur of in de AEX om 17.35 uur.

Beide signalen zouden nog uitgevoerd kunnen worden, maar de limietbewaking verstuurt dan geen email meer.

Aangezien ik bezig ben met een email-to-order systeem is het wel van belang dat de signalen automatisch worden uitgevoerd, want dat is de opzet van het geheel, volledige autotrading.

Kan ik iets doen/kan jij iets doen om de signalen 1:1 te laten versturen; in de reguliere uren gaat dit overigens perfect.Het zijn er dus een paar, welke natuurlijk wel het systeem sterk kunnen beinvloeden.

dank vast voor je medewerking en tijd, vriendelijke groet,

Eric

Re: limietbewaking/versturen van email

Bericht door Eric » do nov 15, 2018 10:14 am

tesjoeva schreef:
wo nov 14, 2018 9:44 pm
Soms verschijnt er nét na sluitingstijd nog een signaal bijv in de Dow om 22.03 uur of in de AEX om 17.35 uur.
Volgens mij worden signalen ook na sluiting gewoon gegeven, daar wordt niet op gefilterd.

Het principe is simpel, als er een signaal in de grafiek staat dan wordt het ook gemeld via limietbewaking. Als je een systeem gebruikt dat pas de volgende bar een signaal in de grafiek geeft terwijl je wel in feite wel zeker weet dat hij gaat komen, dan gaat het mis. Dat is de consequentie van de eisen die aan het systeem zijn gesteld. Ik ken bijvoorbeeld diverse systemen waarbij de bedenker heeft gesteld dat er altijd op de opening van de volgende bar gehandeld moet worden, waarbij in het script ook nog een ingebouwde takeprofit of stoploss moet zitten. In zo'n geval is het dan logisch om het signaal in de grafiek te geven op de bar dat de trade wordt gedaan, en dat is dan de bar van de volgende open.

Er is dus geen simpele of generieke oplossing hiervoor, maar een "eenvoudig" systeem dat gewoon een signaal geeft op de bar waar aan de signaalvoorwaarden is voldaan geeft volgens mij ook een signaal om 17.35 of 22.03.

---
Eric

tesjoeva

Bericht door tesjoeva » do nov 15, 2018 10:59 am

Hallo Eric,

Dank voor je reactie; de bedoelde signalen worden wel gegeven en opgenomen in het trade overzicht
maar er wordt geen email van verzonden, en dat zou dus niet tot een entry of (erger nog) tot een exit leiden als ik alles op 100% autotrading heb.

tesjoeva

Bericht door tesjoeva » do nov 15, 2018 11:03 am

Nog een probleempje:

Bij het versturen van de mail uit de limietbewaking in versie 4 had ik altijd meerdere adressen gescheiden door een punt-komma (;).Dit werkte uitstekend.
In versie 5 accepteert hij nu slechts 1 email adres; wat ik ook scheidt met puntkomma's, hij verstuurt dan helemaal niets, ook niet de eerste.

Voor mij wel heel belangrijk....

vr.gr.

Eric

Bericht door Eric » do nov 15, 2018 11:31 am

tesjoeva schreef:
do nov 15, 2018 11:03 am
Nog een probleempje:

Bij het versturen van de mail uit de limietbewaking in versie 4 had ik altijd meerdere adressen gescheiden door een punt-komma (;).Dit werkte uitstekend.
In versie 5 accepteert hij nu slechts 1 email adres; wat ik ook scheidt met puntkomma's, hij verstuurt dan helemaal niets, ook niet de eerste.

vr.gr.
Dit is idd een bug in WS 5.0 - dit wordt gefixt in de eerstvolgende versie.

---
Eric

tesjoeva

Bericht door tesjoeva » do nov 15, 2018 7:08 pm

Sorry, toch nog even een oud proleem:

Vanmiddag gingen de AEX, CAC40 en Dow short.
Haalden alle 3 ruimschoots de profit target maar hiet kwam geen signaal.

Koersen nadien sterk opgeveerd en winst nagenoeg wég............
1000 euro+ AEX, 1400 dollar+ Dow en 400 euro + CAC40.

Ik lig daar beslist niet wakker van, maar wil toch nog een keer beleefd vragen of er
nu echt helemaal niets op te bedenken valt.

Is het inleggen van een limiet op target de enige oplossing?

vr.gr.

Bakstenen

Bericht door Bakstenen » wo dec 05, 2018 10:22 am

Eric,
mailfunctie werkt toppie,maar hoe kan ik 2 mailadressen erin zetten?welk teken moet ik ertussen zetten?

Eric

Bericht door Eric » wo dec 05, 2018 10:37 am

Eric schreef:
do nov 15, 2018 11:31 am
tesjoeva schreef:
do nov 15, 2018 11:03 am
Nog een probleempje:

vr.gr.
Dit is idd een bug in WS 5.0 - dit wordt gefixt in de eerstvolgende versie.

---
Eric

Bakstenen

Bericht door Bakstenen » wo dec 05, 2018 10:53 am

Eric,ja dat had ik gezien,maar niet verder gedacht,ik heb uiteraard ook WS5.0, sorry

Bakstenen

Bericht door Bakstenen » do dec 06, 2018 7:26 pm

Eric,de alert via mail werkt super,alleen krijg ik nu van alle indicatoren een mail,dat is iets teveel,van de meeste is een melding op mijn scherm voldoende,is het via een indicator eventueel te maken dat ik alleen van die indicator een mail alert ontvang?

Eric

Bericht door Eric » vr dec 07, 2018 12:52 pm

Je kunt dubbelklikken op een indicator, in het tabblad Signalen kun je dan kiezen voor wel of geen signaalbewaking. Dat kun je dan weer op diverse niveaus opslaan (via indicatorinstelling opslaan als default, je grafiekindeling of je vensterindeling). Je kunt alleen niet (zoals in Alex / ProTrader) bij de ene indicator kiezen voor signalering met een popup venster en bij de andere voor een email. De manier van signaleren is voor alle gegeven signalen hetzelfde (dat stel je in bij onderhoud voorkeuren).

---
Eric

Bakstenen

Bericht door Bakstenen » vr dec 07, 2018 2:12 pm

Eric,dat was bekend,maar vroeg mij af of het via prgramering in de indicator mogelijk was

Eric

Bericht door Eric » vr dec 07, 2018 2:49 pm

Nee, dat gaat helaas niet lukken.

---
Eric

Plaats reactie