Range Bars, Renko Bars

Stel hier uw vragen over TA-script, of help anderen met het oplossen van hun probleem
John

Re: Range Bars, Renko Bars

Bericht door John » do nov 21, 2013 9:26 am

Beste Henry,

Eric heeft op mijn verzoek, de mean renko bar geschreven, die ik inderdaad op die opgegeven website heb gevonden.
Ik werk er nu een jaar mee, maar niet als onderliggende indicator. Naar mijn mening werk je dan met 2 systemen
te weten een tijdgedreven bar in de hoofdgrafiek en een prijs gedreven bar eronder. En de mean renko bar
is een bar die juist geen tijd heeft en zal daarom niet goed overkomen.
Ik raad je aan die mean renko bar eens om te zetten in de hoofdgrafiek en dan eens te kijken naar de resultaten.
Na een jaar uitgebreid testen is mijn conclusie, dat het goed werkt met indicatoren alleen in de hoofdgrafiek
en niet met indicatoren eronder. De tijdslijn die er wel onder blijft staan, is niet meer van toepassing, alleen
nog maar de prijs op de verticale as. Helaas kent pro trader nog geen losse renko bar instelling en moet ik
leven dat zo nu en dan de grafiek verspringt, daar blijven lijnen die ik teken helaas niet op zijn plaats....
Ik hoop dat je er wat me kan.
Mocht je meer willen weten dan zie ik wel een private berichtje.

Met vriendelijke groet,
John

Henry11

Bericht door Henry11 » di dec 03, 2013 6:29 pm

Beste Erik,

Het helpt mij inderdaad wanneer ik er 1 minuten candles van maak. Is het misschien ook mogelijk om vanuit deze 1 minuten grafieken het volume te berekenen voor de Range Bars?
In dit geval van E-mini range van 1,75 het volume per Range bar? Zou het zeer waarderen als dat wil lukken.

Alvast bedankt voor alle moeite.

Groetjes,

Henry

Eric

Bericht door Eric » wo dec 04, 2013 9:57 pm

Henry,

De Range Bars worden gemaakt uit de bars van de hoofdgrafiek, niet uit de ruwe tickdata (die is helaas niet beschikbaar). Vandaar dat er gaps kunnen ontstaan. De range bars worden vervaardigd uit de open, high, low en close van de bars van de hoofdgrafiek.

Omdat het volume alleen per bar van de hoofdgrafiek beschikbaar is, is het daardoor helaas niet mogelijk om een volume voor de range bar te berekenen.

---
Eric

Bakstenen

Bericht door Bakstenen » vr nov 02, 2018 10:17 pm

Eric,
ik heb een upgrade gedaan in Ws,ben alvast aan het maken van de grafieken die ik ook bij Binck heb,nu heb jij de indicator Renko bars gemaakt,maar hoe krijg ik daar een EMA in?

Eric

Bericht door Eric » zo nov 04, 2018 11:42 am

Dat werkt als volgt:
- klik op de Renko bars om die te selecteren
- druk op Insert om een indicator (MA) toe te voegen

Dit principe werkt trouwens voor alle indicatoren als je een indicator van een andere indicator (ipv de koersgrafiek) wilt maken. Kijk ook eens n het tabblad Speciaal bij het toevoegen van een indicator, daar kun je ook nog bijzonder zaken instellen.

---
Eric

Eric

Bericht door Eric » zo nov 04, 2018 11:46 am

Het overnemen van TA-script indicatoren van Binck of Alex naar Wall Street gaat trouwens het eenvoudigste door de gehele map met indicatoren te kopiëren. De indicatoren van Bick of Alex staan in [Mijn documenten]\Alex Pro\Charts\Script indicatoren (of ipv Alex Pro Alex Plus of Binck Protrader). De inhoud van deze map kun je kopieren naar Wall Street\TA-script\Indicatoren.

---
Eric

Bakstenen

Bericht door Bakstenen » zo nov 04, 2018 11:59 am

Eric,
het is bij mij omgekeerd,ik heb ze allemaal in Ws staan.
Maar als ik bij grafiek eigenschappen klik,daarna de sectie 2 waar de Renko staat,dan op toevoegen klik en de MA toevoeg,komt die weer in de hoofdgrafiek,of sectie 1.
En waar kan ik de tabblad speciaal zien?

Eric

Bericht door Eric » zo nov 04, 2018 12:44 pm

- klik 1x op de Renko bars om die te selecteren (niet 2x dan kom je in grafiek eigenschappen)
- druk op Insert om een indicator (MA) toe te voegen (in het venster waar je een indicator kiest vind je het tabblad speciaal)

---
Eric

Bakstenen

Bericht door Bakstenen » zo nov 04, 2018 5:35 pm

Gevonden,bedankt

Bakstenen

Bericht door Bakstenen » do nov 08, 2018 10:35 pm

Eric,
weet niet of het verstandig is om hier energie in te steken,want misschien is het met WS5 wel goed,maar heb jij een verklaring voor het feit dat ik pas vanaf 14.30 de Renko bars ziet?
renko.JPG

Eric

Bericht door Eric » vr nov 09, 2018 10:03 am

Dat kan ik wel verklaren, want Renko bars gebruiken geen tijd-as. Ze beginnen optisch om 14.30 maar dat zijn in feite de bars van afgelopen dinsdag (gezien het koersniveau). Kijk eens in de eerste post van dit draadje voor een uitleg.

---
Eric

Bakstenen

Bericht door Bakstenen » vr nov 09, 2018 10:23 am

Eric,
dat Renko geen tijd gebruikt is bekend,maar waarom beginnen ze optisch pas om 14.30?het werkt toch niet 100% in Ws omdat ik delay data heb,en Ws begint pas om 8.15 maar dan ook met een gasp,dus niet met de koers van 8.01,bij Binck heb ik ook 15 minuten vertraging maar om 8.16 geeft die de data van 8.01 aan.
Heb al aan de helpdesk gevraagd hoe ik dat kan veranderen.
Maar ik wacht wel WS5 af,misschien zit daar de renko wel in.

Eric

Bericht door Eric » vr nov 09, 2018 10:51 am

WS 5.0 zal dezelfde Renko geven want het is een TA-script indicator.

Renko bars zijn gecomprimeerde bars, dus ze lopen niet 1 op 1 gelijk met de tijdas. Als er niks gebeurt met de koers dan kunnen er heel veel minuten in 1 Renko bar zitten, als er een koerssprong is kun je meerdere Renko bars in 1 gewone bar hebben. De beschikbare Renko Bars worden eenvoudigweg aan de rechterkant van de grafiek geplaatst, en in dit geval is het begin toevallig bij 14.30 maar dat kan ook een andere plek zijn. De tijdas is niet relevant als je naar de Renko chart kijkt, net als bij een Point&Figure grafiek.

---
Eric

Bakstenen

Bericht door Bakstenen » vr nov 09, 2018 12:13 pm

Ik kijk ook alleen naar de Renko,staat op 7 dus pas als er 7 punten beweging is komt er een candle,maar het verbaasde mij omdat er wel meer als 7 punten waren geweest.

Bakstenen

Bericht door Bakstenen » wo nov 14, 2018 11:57 am

Eric,
het werkt super,uiteraard nog een vraag,is het mogelijk dat er een signaal komt als er een ommekeer is,dus de trend is omlaag,en als er dan een tegenovergestelde candle komt (ik noem ze maar even candle de bars) die uiteraard klaar is,heb maar een plaatje erbij gedaan,want uitleggen is niet mijn sterkste punt.
:oops:
Knipsel.JPG

Plaats reactie