fondsen met elkaar vergelijken

Stel hier uw vragen over TA-script, of help anderen met het oplossen van hun probleem
Plaats reactie
wtanis

fondsen met elkaar vergelijken

Bericht door wtanis » do aug 09, 2018 7:53 pm

bestaat er een script waarbij je 2 of meerdere fondsen met elkaar vergelijken, bv. 2 of 3 verzekerings fondsen of vast goed of olie.
en dan op de volgen de manier alle fondsen beginnen bij 0 of 100 en dan over een zelf te bepalen aangegeven tijd bv. 1,2 ,3 maanden of over jaren, wat je zelf wilt.

Ik heb net een mailtje gehad van Binckbank dat de huidige Protrader per 1 nov stopt en dat er dan overgeschakeld gaat worden naar de online protrader, weet niet door wie die gemaakt is, maar heb net even met die jongens gebeld of het al mogelijk is om daar nu al zelf script in te importeren, dit was nog niet het geval maar de mogelijkheid komt er wel in.

Mijn vraag is of deze scripts bij daar ook geschikt voor worden gemaakt of misschien dat ze net als nu wel te importeren zijn, dat weet ik niet.

Vriendelijke groeten,

Wim Tanis

Cash
Contacteer:

Re: fondsen met elkaar vergelijken

Bericht door Cash » do aug 09, 2018 8:16 pm

Hallo Wim,

Er is een script waarbij je in de grafiek een 2e fonds eronder kan zetten. Zal even voor je kijken of ik het kan vinden. Bij mij heet de indicator: koersgrafiek(in nieuwe sectie).
Ik heb ook de mail gehad van Binckbank en de zelfde vraag gesteld via mail. Nog geen antwoord. Ben helaas bang dat de mogelijkheid van importeren niet gaat lukken.
Zou een drama zijn voor alle werk van Eric en forumleden die hier een enorme hoeveelheid bruikbare scripts hebben gepost. Als het echt niet kan worden geimplementeerd zou ik daar persoonlijk behoorlijk van balen.

Groet Cash
Geld is een vreemd goedje: wanneer je het bewaart heb je er niets aan en wanneer je het uitgeeft ben je het kwijt.

Cash
Contacteer:

Bericht door Cash » do aug 09, 2018 8:26 pm

Wim,
Het is een standaard indicator. Kun je dus bij het plusje selecteren.
Geld is een vreemd goedje: wanneer je het bewaart heb je er niets aan en wanneer je het uitgeeft ben je het kwijt.

Eric

Bericht door Eric » do aug 09, 2018 8:34 pm

Je kunt denk ik het beste de standaard "indicator" Koersgrafiek (in bestaande sectie) gebruiken, dan wordt het 2e fonds over het eerste geplaatst met het beginpunt op elkaar.

---
Eric

Cash
Contacteer:

Bericht door Cash » vr aug 10, 2018 9:56 am

Goedemorgen Eric,

Antwoord van Binckbank:
Geachte heer ******l,

Hartelijk dank voor uw e-mail. Helaas is het niet mogelijk deze bestanden momenteel te implementeren in de nieuwe ProTrader. In de toekomst wordt dit wel mogelijk, helaas kan ik u geen specifieke datum geven waarop. Bij voorbaat dank voor uw geduld.

Ben wel benieuwd hoe ze dat gaan doen. Enige mogelijkheid is denk ik alle scripts van Eric vast in het programma implementeren. We gaan het zien.

wtanis

Bericht door wtanis » vr aug 10, 2018 7:31 pm

Het is nu al mogelijk, dan moet ik de script naar binck opsturen en dan zetten zij het over naar Protrader.
Dit is mijn antwoordt welke ik gisteravond tegen 10 uur kreeg.

Vr. gr.

Wim

wtanis

Bericht door wtanis » vr aug 10, 2018 7:37 pm

Ik begrijp het niet, van "kunt dus bij plusje selecteren"

Bakstenen

Bericht door Bakstenen » vr aug 10, 2018 9:58 pm

Er lopen nu twee vragen door elkaar zie ik,maar ik heb ook protrader,en nog niets gehoord van Binck,ik gebruik wel de online versie,maar nu de vraag over de koers grafiek,als je in de grafiek met je rechter muis klikt,kan je een indicator(lees grafiek) toevoegen,je heb 2 mogelijkheden,maar las je b.v de koersgrafiek indicator aanklikt,kan je bij de zoekwijzer een fonds kiezen,zie voorbeeld.
Knipsel.JPG

Cash
Contacteer:

Bericht door Cash » za aug 11, 2018 8:35 am

Goedemorgen,
Ik neem aan dat het niet de oplossing is die Wim aangeeft. Dat je dus individueel aan Binckbank scripts gaat doorgeven. Lijkt me, met alle respect, weer een antwoord van een Binckbank medewerker die niet weet waar hij het over heeft. Dit heb ik al meerdere malen meegemaakt. Enige oplossing lijkt me, als Eric toestemming geeft aan Binckbank, om de scripts die van deze site komen te implementeren zodat een ieder die gebruik gaat maken van de nieuwe webbased versie van Protrader deze kan gebruiken.

Groet,
Cash

Cash
Contacteer:

Bericht door Cash » zo aug 12, 2018 12:28 pm

Bakstenen schreef:
vr aug 10, 2018 9:58 pm
Er lopen nu twee vragen door elkaar zie ik,maar ik heb ook protrader,en nog niets gehoord van Binck,ik gebruik wel de online versie,maar nu de vraag over de koers grafiek,als je in de grafiek met je rechter muis klikt,kan je een indicator(lees grafiek) toevoegen,je heb 2 mogelijkheden,maar las je b.v de koersgrafiek indicator aanklikt,kan je bij de zoekwijzer een fonds kiezen,zie voorbeeld.
Knipsel.JPG
Je hebt gelijk. Hoewel er weinig reacties zijn zal ik verder aanhaken op het topic van Paul: viewtopic.php?f=2&t=1600

Groet Cash

AlbertH

Bericht door AlbertH » di aug 14, 2018 10:48 am

Hallo Wim,

Als je meerdere fondsen wilt vergelijken.

Ik heb in een ver verleden zo'n script hier gepost.
zie : viewtopic.php?f=2&t=1089&p=6498

Kijk maar even of dit is wat je zocht.

Albert

Plaats reactie