TSV indicator

Stel hier uw vragen over TA-script, of help anderen met het oplossen van hun probleem
Plaats reactie
petdev

TSV indicator

Bericht door petdev » di jun 12, 2018 12:37 pm

Beste Eric,

Als ik de Trading Simulatie Vermogensgroei - indicator gebruik zie ik de lijn voor vermogensgroei op basis van de opgegeven parameters.
Nu zag ik echter, dat er in totaal 4 lijnen kunnen worden getoond.
Daar ik de code van deze parameter niet kan inzien en ook de help-functie mij niet verder helpt,
zou ik graag willen weten wat deze (standaard niet getoonde) lijnen precies aangeven.
Zo te zien worden long en short trades gesplitst, maar de 4e lijn ......... ik heb geen idee.

Groet, Peter

Eric

Re: TSV indicator

Bericht door Eric » di jun 12, 2018 1:43 pm

Het is geen splitsing van long en short trades, maar (volgens de help tekst):
De (groene) lijn van de Trading Simulatie Vermogensgroei geeft het verloop van het kapitaal weer, wanneer de aan/verkoopsignalen worden gevolgd. Het kapitaal is de som van een bedrag aan liquide middelen en de eventuele positie. De liquide middelen en de open positie waarde kunt u overigens ook afzonderlijk bekijken door te dubbelklikken op de TSV indicator, en deze lijnen te selecteren en zichtbaar te maken.
De 4e lijn staat idd niet in de help maar dat is de positiegrootte, zoals ingesteld in de trading simulatie instellingen van de indicator (of de regels van het script, als die de positiegrootte bepaalt).
Lijn1 is de som van lijn 2 en 3.

Dus:
1. verloop kapitaal (open posities + liquiditeiten)
2. alleen liquiditeiten
3. alleen open posities
4. Positiegrootte

---
Eric

petdev

Re: TSV indicator

Bericht door petdev » di jun 12, 2018 3:49 pm

Eric,

Bedankt voor de uitleg.

Groet, Peter

Plaats reactie