Simulatie

Stel hier uw algemene vragen over Wall Street. Dit forum wordt niet gelezen door de Wall Street supportdesk, maar is bedoeld voor vragen en antwoorden van Wall Street gebruikers onderling. De Wall Street supportdesk is per email en telefoon bereikbaar.
Plaats reactie
Bakstenen

Simulatie

Bericht door Bakstenen » di dec 11, 2018 2:22 pm

Eric,
heb even een nieuw topic aangemaakt,mocht het al eerder zijn aangemaakt,verdwijn ik daar wel heen.
Als ik bij de indicator-signalen-bij signalen bewaken,maakt niet uit wat ik aan vink(uiteraard niet een vinkje bij geen bewaking) ,bij trading simulatie,krijg ik dan bij de laatste trade op dat moment de koers van instap de dan gedane koers in het overzicht,ik heb nu alle drie de signalen gedaan,maar steeds hetzelfde,terwijl ik via de mail netjes een melding kreeg,alleen stond de DAX toen op 10735,40,en als ik nu de simulatie doet,geeft WS 10818 aan,terwijl ik het vinkje heb staan bij,alleen eerste signaal per bar.
Wat zie ik over het hoofd?
Knipsel.JPG

Eric

Re: Simulatie

Bericht door Eric » wo dec 12, 2018 10:46 am

Wanneer je naar een grafiek kijkt, dan zie je de bars (bijvoorbeeld 15-min bars) langzaam opgebouwd worden. De indicatorwaarden veranderen ook. Als je nu realtime de signalen laat bewaken, kan het zijn dat gedurende de opbouw van de bar signalen weer verdwijnen en ontstaan. Dat noem ik intrabar signalen.

Die intrabar signalen kun je prima bewaken. Wanneer je kiest voor alle signalen, dan krijg je ze allemaal. Wanneer je kiest voor alleen 1e signaal per bar, dan krijg je alleen de eerste per bar.

Tradingsimulatie is een ander verhaal. De signalen worden dan niet bepaald op basis van alle losse koersen, maar op basis van bars. Dat betekent dat je intrabar signalen mist, je krijgt alleen end-of-bar signalen.

Als je dus met limietbewaking vergelijkbare resultaten wilt als een trading simulatie, moet je de limietbewaking dus op end-of-bar signalen zetten.

---
Eric

Bakstenen

Bericht door Bakstenen » wo dec 12, 2018 11:19 am

Eric,oke,ik had ze juist op 1e signaal gezet,omdat als er net een signaal komt bij de laatste bar,je de volgende dag pas een signaal krijgt.
Ga er nog even op studeren,bedankt voor je reactie.

Bakstenen

Bericht door Bakstenen » zo jan 06, 2019 11:56 pm

Eric,
ik blijf nog even worstelen met de signalen,ik heb in een grafiek bij signalen,alleen end of bar signalen staan,dus het signaal komt pas nadat de volgende bar begint,nu wil ik toch s,avonds kijken na sluiting beurs (17.35) of er al een signaal is,dus dacht deze stenenstapelaar,ik maak nog een grafiek en zet dan bij signaalbewaking, alleen eerste signaal per bar, alleen blijft alles hetzelfde.
Als ik alle signalen bewaken aanvink,krijg ik veel mails op mijn smartphone,wat ook niet de bedoeling is,hoe kan ik toch zien om 17.35 of er een signaal is?

Eric

Bericht door Eric » ma jan 07, 2019 9:13 pm

Daar hoef je geen 2e grafiek voor te maken, in de grafiek zie je het signaal gewoon altijd. Of de pijl resulteert in een melding (met email, geluidssignaal etc) hangt af van de instelling bij SIgnalen bewaken.

Een end-of-bar melding krijgen nabeurs gaat niet, dan moet je zelf naar de grafiek kijken. End-of-bar signalen in een daggrafiek komen pas als de volgende bar begint, de volgende ochtend dus.

---
Eric

Plaats reactie